Irma tager et nyt skridt i retning af mere dyrevelfærd. Det sker som en del af en samlet plan fra Coop, der øger dyrevelfærden for kyllinger på en række områder.

Det betyder, at Irma pr. 1. maj i år stopper salget af de hurtigt voksende kyllinger.

”Irmas kunder er mere kvalitetsbevidste og er vant til, at Irma går forrest. Og selv om vi står i en tid, hvor der bliver mere og mere fokus på pris, så kommer vi kunderne i møde og stopper salget af de kyllinger, der har det korteste liv. Dermed skriver vi et nyt kapitel i en lang række af afgørende forbedringer af dyrevelfærden i Danmark, som Irma har stået for,” siger kædedirektør Jan Larsen, Irma.

Derudover  vil kyllingerne i alle Coops butikker fremover blive mærket med enten ”Langsommere voksende” eller ”Hurtigt voksende.”

Samtidig har Coop besluttet at udfase de hurtigt voksende kyllinger i det faste sortiment fra 2025.

”Det er en naturlig fortsættelse af vores arbejde gennem mange år med at løfte dyrevelfærden i et tempo, hvor kunderne følger med. Derfor tager vi nu dette skridt, så man kan se direkte på pakken, om der er tale om en hurtigt eller langsommere voksende kylling,” siger CSR-chef i Coop, Thomas Roland.

Informationen vil være at finde på fersk kylling i Coops egne varemærker i alle Coops kæder i løbet af de kommende måneder.

Irma består af 67 supermarkeder, der primært er i Storkøbenhavn.

 

Yderligere information:

Kædedirektør Jan Larsen, Irma, 5219 7683

CSR-chef Thomas Roland, Coop, 3091 9242